Enkele reacties van patiënten die wij spraken:
“Ik kreeg geen reacties op de metingen van mijn bloeddruk en suikerspiegel. Terwijl de resultaten van de metingen steeds hoger werden. Ik had het gevoel er alleen voor te staan.”
“Ik weet niet goed wat er met de data van mijn metingen gebeurt als het bij een andere dokter komt in plaats van mijn eigen dokter.”
Het Patient Engagement team van Luscii, met UX designer Dennis Koolwijk, heeft deze inzichten gebruikt om het onboardingsproces voor patiënten te verbeteren. De eerste stappen zijn gezet. Als een patiënt op het platform komt, wordt meteen duidelijk wie er naar de resultaten kijkt en wat thuismonitoring voor de patiënt inhoudt. De komende maanden legt Luscii de focus op de feedback die patiënten ontvangen na het insturen van hun waardes. De berichten zijn nu ook meer gepersonaliseerd. Patiënten voelen zich beter geïnformeerd en meer gesteund door deze veranderingen.
Als Vliegwiel zijn wij blij om te horen dat de inzichten vanuit het patiëntonderzoek zo goed worden opgepakt en kijken uit naar de stappen die verder worden gezet door Luscii!
Wat kunnen we voor jou betekenen?
Ben jij een leverancier en ben je benieuwd wat de resultaten van het patiëntonderzoek voor jouw applicatie kunnen betekenen? Meld je bij ons aan voor een persoonlijk gesprek door een mail te sturen naar vliegwiel@patientenfederatie.nl
*Lees hier het onderzoek 'Patiëntinzichten en aanbevelingen voor thuismonitoring'