GGz Centraal heeft onlangs een app ontwikkeld om cliënten te ondersteunen tijdens de wachttijd tot behandeling. De app bevat patroonherkenning voor stress in het dagelijkse leven, oefeningen, informatie en ervaringsverhalen. Lees meer over App helpt cliënten tijdens wachttijd in ggz
Toen Johan Koks zeven jaar geleden begon als praktijkondersteuner geestelijke gezondheidszorg vonden alle gesprekken nog plaats in de spreekkamer van de Limburgse huisartsenpraktijk. Inmiddels ziet zijn werk er anders uit. Via het online platform Evie werken cliënten zelfstandig aan hun doelen. Lees meer over ‘Online en offline zorg versterken elkaar’
Afgelopen week kwamen vertegenwoordigers van zes ggz-instellingen bij ons langs voor een werksessie. Samen doken we in hybride zorginnovaties die zich in andere zorgsectoren al hebben bewezen. De vraag die centraal stond was: wat kunnen we ermee in de ggz? Lees meer over Hybride zorg in de ggz: samen kansen verkennen
Vliegwiel en MIND deden onderzoek naar ervaringen en voorkeuren van cliënten in de ggz wat betreft digitale zorg. In een uitzending van BNR-radio afgelopen maandag werden de uitkomsten van het onderzoek besproken. Luister snel naar de uitzending van BNR Beter! Lees meer over Onderzoek Vliegwiel besproken in BNR-uitzending
Cliënten in de ggz waarderen het gebruik van digitale zorg als aanvulling op de behandeling. Dit blijkt uit onderzoek door Vliegwiel en MIND naar ervaringen en voorkeuren van mensen met psychische klachten wat betreft digitale zorg. Lees meer over Digitale zorg waardevolle aanvulling op behandeling in ggz
Veel jongeren vinden het lastig over hun psychische problemen te praten met behandelaars. Kennisorganisatie Het Nivel ontwikkelde daarom de digitale gesprekstool 'UP!' die jongeren en behandelaars hierbij helpt. Lees meer over Nieuwe digitale gesprekstool helpt jongeren en behandelaars te praten over psychische problemen
Elke euro die wordt geïnvesteerd in de preventieve inzet van beeldschermzorg bij mensen met cognitieve problemen en eenzaamheid, levert 2 keer zoveel op aan sociale en economische waarde. Dit blijkt uit de maatschappelijke businesscase die door VitaValley is opgesteld. Lees meer over Preventieve inzet van beeldschermzorg loont
Wat ging er mis bij Sensire, Surplus, ARQ en TSN en wat kunnen we daarvan leren? In de rubriek ‘Dit ging er helemaal mis bij…’ delen we de mislukkingen én geleerde lessen van andere SET-up deelnemers. Lees meer over Leren van andermans fouten
Leernetwerk Digitale Zorg is een initiatief van Vliegwiel, een programma van Patiëntenfederatie Nederland
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.